Дани Арсов с победа и на картинг пистата в Кюстендил

Спорт

22-07-2018, 17:30

Автор:

Velikotarnovoutre

Всичко от Автора

V-ият кръг от шампионата на Националните картинг серии се проведе на писта „Пауталия“ в Кюстендил, където младият великотърновски състезател Дани Арсов отново стъпи на най-високото стъпало на почетната стълбичка, като със спечеления пълен актив от точки от настоящия кръг вече води във временното класиране с 9 точки пред втория.

За великотърновското Общинско радио, Стефан Арсов – баща на Дани, сподели:

„След победата в миналия кръг на пистата в Хасково, която с известна доза условност (предвид по-големите възможности на другите отбори и предимството да тренират повече и на нея, въпреки по-голямото разстояние) може да бъде наречена „неутрален терен“, заминахме за състезанието в Кюстендил с притеснението, че сезонът отново се завръща на „техен терен“ – пистата в Кюстендил спокойно може да бъде наречена „домашна“ за пилотите от София (които са болшинство), някои от които имат по над 50 000 обиколки на нея и буквално могат да я карат със завързани очи. Притесняваше ни и променливото време и фактът, че не разполагаме с необходимите за тези условия „мокри“ гуми, както и тоталната липса на тренировки не само на мокро, но и по принцип за това състезание – разстоянието от ~700 км е непосилно за нас, за да осигурим на Дани поне един тренировъчен уикенд.

Въпреки всичко късметът отново беше с нас – променливото време все пак позволяваше да се кара със стандартните „сухи“ гуми (от които разполагахме с няколко комплекта втора и трета употреба), и след като с помощта на мениджъра на отбора, за който караме в момента, успяхме да понацелим и настройките, Дани и болидът на GO GRILL отново бяха над всички, и макар и очаквано значително по-трудно от предходния кръг – с много напрежение, емоции и опити за „удари под кръста“, спечелихме втора поредна победа в новия клас и в шампионата.

Как се случиха нещата:
Тъй като от една страна нямахме финансова възможност да осигурим на Дани възможност да тренира (700 км път, нощувки, храна, наем на писта, гуми и др. консумативи и разходи са сума – непосилна за семейния ни бюджет), а от друга – прогнозите за лошо време и дъжд, налагащи поне някаква минимална предварителна подготовка, решихме да започнем състезателния уикенд поне 1 ден по-рано, като използваме факта, че така и така ще пътуваме до Кюстендил за състезанието, и бяхме на пистата в четвъртък по обед. За да не хабим ресурса на единствения ни двигател, на който можем да разчитаме този сезон, бяхме взели старият двигател – от машината втора ръка, която закупихме миналата година. За съжаление обаче се оказа, че той е практически неизползваем – т.е. използването му изискваше необосновани допълнителни разходи, като опитите по монтажа му „изядоха“ времето за тренировки и в четвъртък Дани успя да направи всичко на всичко 2 карания. При това се оказа, че от старият комплект „мокри“ гуми, които ни предоставиха колеги на пистата за можем да тренираме и Дани да усети поне отчасти поведението им, едната е спукана и комплектът е реално неизползваем.

В петък, на официалните свободни тренировки, отново пропуснахме няколко карания, изчаквайки благоприятни за останалите ни налични „сухи“ гуми условия. Въпреки това, като постепенно се приближавахме до правилните настройки, Дани даваше най-добри времена, в отсъствието обаче на един от основните си конкуренти.

В събота – както винаги най-натовареният ден от целия състезателен уикенд, продължихме битката с влажната писта, променливото време и правилните настройки, като на провелата се в ранния следобед квалификация Дани даде 2-ро време. При това – той и следващите двама пилоти бяха поместени в рамките на 0.025 секунди – очертаваше се здрава битка!
В първия хийт за определяне на стартовата позиция на финалите Дани потегли много добре от 2-та позиция като още в първия завой влезе първи и не изтърва водачеството до края.
Вторият хийт донесе много емоции: в началото на загряващите и формиращи обиколки машината на Дани загасна, при което той потегли много след останалите пилоти. Стремежът им да спечелят по този начин предимство не позволи на Дани да заеме втората си стартова позиция почти до края на втората от тях, като това той успя да направи едва в последния възможен момент и то благодарение на спортсменското поведение на пилот от Гърция, въпреки че точно той е един от основните ни конкуренти този сезон. Рейсдиректорът обаче видя нарушение при тази маневра и веднага след старта даде наказание от 10 секунди на Дани. Въпреки това – Дани отново потегли отлично и поведе колоната, като запази водачеството до 3 завоя преди финала, когато след удар отзад от основния си конкурент за титлата през този сезон, беше изпреварен от него. Наложеното (измислено) наказание изпращаше Дани на 5-о място в хийта и на втора стартова редица за финала. Благодарение обаче на видеозаписите, които правим на всяко състезание, подадохме контестация до техническите комисари на състезанието, която беше уважена и по този начин Дани получи заслужената първа позиция за първия от неделните финали.

Отличното представяне на хийтовете в събота поставиха болида на GO GRILL на първа стартова позиция за първия финал в неделя. Въпреки въведеното ново правило – ограничаващо скоростта преди изгасването на светофара до 50 км/ч, при положение, че машината ни няма система за измерване на скоростта, Дани взе старта абсолютно чисто и поведе колоната. Първите 5 обиколки, докато гумите сработят, бяха инфарктни! На моменти вторият беше по-бърз и се наложи на няколко пъти Дани да се защитава доста умело. След това обаче нещата си дойдоха на мястото и Дани отвори преднина, която ни позволи да наблюдаваме последните обиколки много по-спокойни, като безпроблемно финишира първи.
На този фон вторият финал си беше направо спокоен – машината на GO GRILL поведе колоната от старта, като веднага си осигури добра преднина, която уверено поддържа до финала.“



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов