Зелени мошеници продължават да бойкотират АМ „Струма“

Провокаторите са се самоопределили като единствената екологична общност в България

АМ „Струма“ е важен транспортен коридор както за страната, така и за ЕС. За съжаление около нейното изграждане в района на Кресненското дефиле съзнателно се нагнетява огромно напрежение, което отне много време и обществена енергия.

Провокаторите са няколко лица, самоопределили се като единствената екологична общност в България, наречена “зелени”, които се занимават с опазване на природата единствено в лична полза. Става въпрос за представителите на т.нар. коалиция „За да остане природа в България” и нейния клонинг „Да спасим Кресненското дефиле“. Твърдя, че заради клеветническата им кампания се забавя строителството на автомагистралата в района на Кресненското дефиле. Пътят през дефилето продължава да е един от най-опасните участъци у нас, където в катастрофи загиват много хора.

За да се спрат спекулациите около изграждането на отсечката през дефилето, както и осигуряване на максимална степен на прозрачност и информираност за цялостното развитие и приключване на проекта, със заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството се назначи нов състав на междуведомствения Комитет за наблюдение на изграждането на автомагистрала „Струма“.

Комитетът има само наблюдаваща функция. В състава са включени водещи експерти от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на финансите, Министерството на транспорта, Министерството на околната среда и водите, Агенция „Пътна инфраструктура“, областния управител на област Благоевград, кметовете на общини, през чиято територия е планирано да премине магистралата. Има учени от БАН, Камарата на строителите в България, Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, Българската браншова асоциация “Пътна безопасност“, асоциация “Прозрачност без граници”, Форум за балкански транспорт и инфраструктура, Български ловно-рибарски съюз, ФПБ.

Отсечката на магистралата, преминаваща през Кресненското дефиле, известна като лот 3.2, е последният и най-спорен участък. Предлаганите и разглеждани варианти през годините са десетки, като след 2010 г. основните коментирани възможности са тунел, дълъг 15 км, или алтернативен като комбинация от няколко къси тунела и виадукти. След много дискусии вариантът с дълъг тунел окончателно отпадна.

Остана единствено алтернативният с къси тунели и виадукти. Въпреки това продължава писането на донос след донос до Постоянния комитет по наблюдение към Бернската конвенция, подкрепяни и с измислени аргументи и откровени лъжи за дългия тунел. В своите доноси те клеветят и злепоставят не само българското правителство, но и представителите на Генерална дирекция “Околна среда” на Европейската комисия. Основната им цел е да се спре финансирането на проекта със средства от ЕС, както и задвижване на наказателна процедура срещу страната ни. Казано по друг начин, това е национално предателство. По всичко личи, че се обслужват чужди интереси. Явно за авторите на клеветническата кампания шумоленето на финикийските знаци е по-важно от защитата на националните интереси.

Що се отнася до ролята на Бернската конвенция, на хората трябва да е ясно, че на среща, проведена на 14 януари т.г. в София, представителят на Генерална дирекция “Околна среда” г-н Жорж Кремлис каза: “Не е Бернската конвенция тази, която трябва да реши как да се реализира проектът. Зависи от компетентните органи да вземат решение. Не надценявайте Бернската конвенция, правото на ЕС е по-важно.” За сведение ЕС се произнесе, че решението зависи единствено от българското правителство.

Специалистите предлагат няколко идейни проекта. След редица консултации с експерти по пътно строителство и екология се прие като най-подходящ вариант с преминаване на трасето с едната посока на движение извън дефилето.

Предвижда се трасето да бъде изнесено на изток до включване в отсечката Кресна – Сандански. Другото трасе с посока на движение към Гърция ще се разгъне върху сега съществуващия път с минимални корекции. Окончателният вариант на прединвестиционните проучвания се подготвя в момента и ще бъде разгледан на следващото заседание към края на месеца. Въпреки това „зелените“ предприеха друга тактика за саботиране строителството на магистралата, предлагайки и двете трасета на движение да се изнесат извън дефилето, а сега съществуващият път през него да се затвори с цел подобряване популацията на крастави жаби, прилепи, гущери и какви ли не още твари.

Ако това безумно предложение се приеме, целият район ще се обезлюди. Явно нахалството и цинизмът на тези персони е безгранично и лично на мен ми идва в повече. Затова ще предложа някое от следващите заседания на комитета да се проведе в Кресна. Убеден съм, че ако любимците на олигархичния кръг „Капитал“ се появят, ще бъдат подгонени от живущите от региона с камъни и бухалки.

Почти съм сигурен, че „зелените“ са в дъното и на абстрактния проект за осъвместяване на нова скоростна жп линия и автомагистрала, съчетани с велосипедна алея от 333 км, на мястото на сегашната жп линия, преминаваща през дефилето. Няма да се изненадам, ако се предложи и колоездачното рали Тур дьо Франс да се премести в България като рали “Кресненско дефиле”.


*Авторът е член на Комитета за наблюдение на изграждането на автомагистрала „Струма“ и председател на ПК „Екогласност“.

 

Източник: Труд



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов