Избрани Новини
Продават тролейбусната мрежа във Велико Търново
Наддаването ще започне от 723 225 лева
След повече от един час дебати, разкъсани от почивка за съгласуване на позициите, великотърновските общински съветници гласуваха на търг с явно наддаване да бъде продадена тролейбусната мрежа в града – 42,3 км меден контактен проводник и 51,4 тона желязо от металните конзоли, удължителите, стрелките, свързващите и окачващите елементи. Наддаването ще е явно и ще тръгне от стартова цена 723 225 лв. Решението не беше подкрепено от групата на БСП и шефа на НАП Стефан Михайлов. Дълги спорове предизвика бракувана ли е или не тролейбусната мрежа. От администрацията твърдят, че имало акт за брак, но не го показаха.
Социалистите предложиха допълнителен текст, в който е записано: “Великотърновският общински съвет закрива тролейбусния транспорт”, но предложението не получи нужната подкрепа. Съветниците се скараха какво точно гласуват – да се ликвидира този вид транспорт или предложението да стане част от текста за решение по точката за продажбата на контактната мрежа. Стефан Михайлов от ДЕСНИТЕ предложи точката да отпадне от дневния ред и да се подложи на обществено допитване, но искането му също не беше прието. Положителен вот получи единствено предложението на Росен Иванов от ГЕРБ – разходите по демонтажа, транспорта и съхранението на елементите от контактната мрежа да са за сметка на спечелилия търга. С 24 гласа “За” и 7 “Против” ОбС взе решение за продажба на контактната тролейбусна мрежа, без да се закрива тролейбусният транспорт.
“Предложението за продажба на тролейбусната мрежа е жив грабеж”, предупреди от трибуната на ОбС председателят на групата на БСП Валентин Ламбев. “Такава брутална ликвидация на общинска собственост не съм виждал”, подкрепи го съпартиецът му Стоян Витанов. Преди това той обясни, че нито един от 19-те града в България не е подходил към ликвидиране на този вид транспорт, а дори кандидатстват с европроекти за подобряването му. “Въпросът не е политически, а икономически”, коментира съветникът инж. Станислав Рашков. По думите му икономически е невъзможно в града да бъде възстановен тролейбусният транспорт.
Разфасоването на мрежата започва през 1991 г., когато са предадени за безвъзмездно ползване на държавна фирма “Царевец” тягоизправните станции “ТИС 1”, “ТИС 2”, стълбове и фундаменти от Летния театър до телферния завод. През 1997 г. със заповед на кмета на “Пътнически превози” е предадена контактната мрежа от “Системи за телеобработка” до Товарна гара, припомни на съветниците инж. Ивайло Дачев от отдел “Техническа инфраструктура” в Общината. По думите му тогава е поставено началото на ликвидацията на тролейбусния транспорт, защото през този период не е купено нито едно ново болтче или държач за контактната мрежа. От 2001 г. е спряна “ТИС 1” до пазара. През 2003 г. затварят и станцията в товарното депо. “Заради кражбите, напрежението в мрежата е оставено. 250 000 лв. за операторите, които поддържат токоизправителната станция, и още 40 000 лв. за електроенергия са похарчени от 2008 г. досега по нефункциониращата тролейбусна мрежа”, заяви инж. Дачев.
Топ Новини