Продават тролейбусната мрежа във Велико Търново

Мисия

20-12-2014, 19:00

Снимка:

вестник "24 часа"

Автор:

Velikotarnovoutre

Всичко от Автора

Наддаването ще започне от 723 225 лева

След по­ве­че от един час де­ба­ти, раз­къ­са­ни от по­чив­ка за съг­ла­су­ва­не на по­зи­ци­и­те, ве­ли­ко­тър­нов­с­ки­те об­щин­с­ки съ­вет­ни­ци гла­су­ва­ха на търг с яв­но над­да­ва­не да бъ­де про­да­де­на тро­лей­бус­на­та мре­жа в гра­да – 42,3 км ме­ден кон­так­тен про­вод­ник и 51,4 то­на же­ля­зо от ме­тал­ни­те кон­зо­ли, удъл­жи­те­ли­те, стрел­ки­те, свър­з­ва­щи­те и окач­ва­щи­те еле­мен­ти. Над­да­ва­не­то ще е яв­но и ще тръг­не от стар­то­ва це­на 723 225 лв. Ре­ше­ни­е­то не бе­ше под­к­ре­пе­но от гру­па­та на БСП и ше­фа на НАП Сте­фан Ми­хай­лов. Дъл­ги спо­ро­ве пре­диз­ви­ка бра­ку­ва­на ли е или не тро­лей­бус­на­та мре­жа. От ад­ми­нис­т­ра­ци­я­та твър­дят, че има­ло акт за брак, но не го по­ка­за­ха.
Со­ци­а­лис­ти­те пред­ло­жи­ха до­пъл­ни­те­лен текст, в кой­то е за­пи­са­но: “Ве­ли­ко­тър­нов­с­ки­ят об­щин­с­ки съ­вет зак­ри­ва тро­лей­бус­ния тран­с­порт”, но пред­ло­же­ни­е­то не по­лу­чи нуж­на­та под­к­ре­па. Съ­вет­ни­ци­те се ска­ра­ха как­во точ­но гла­су­ват – да се лик­ви­ди­ра то­зи вид тран­с­порт или пред­ло­же­ни­е­то да ста­не част от тек­с­та за ре­ше­ние по точ­ка­та за про­даж­ба­та на кон­так­т­на­та мре­жа. Сте­фан Ми­хай­лов от ДЕСНИТЕ пред­ло­жи точ­ка­та да от­пад­не от днев­ния ред и да се под­ло­жи на об­щес­т­ве­но до­пит­ва­не, но ис­ка­не­то му съ­що не бе­ше при­е­то. По­ло­жи­те­лен вот по­лу­чи един­с­т­ве­но пред­ло­же­ни­е­то на Ро­сен Ива­нов от ГЕРБ – раз­хо­ди­те по де­мон­та­жа, тран­с­пор­та и съх­ра­не­ни­е­то на еле­мен­ти­те от кон­так­т­на­та мре­жа да са за смет­ка на спе­че­ли­лия тър­га. С 24 гла­са “За” и 7 “Про­тив” ОбС взе ре­ше­ние за про­даж­ба на кон­так­т­на­та тро­лей­бус­на мре­жа, без да се зак­ри­ва тро­лей­бус­ни­ят тран­с­порт.
“Пред­ло­же­ни­е­то за про­даж­ба на тро­лей­бус­на­та мре­жа е жив гра­беж”, пре­дуп­ре­ди от три­бу­на­та на ОбС пред­се­да­те­лят на гру­па­та на БСП Ва­лен­тин Лам­бев. “Та­ка­ва бру­тал­на лик­ви­да­ция на об­щин­с­ка соб­с­т­ве­ност не съм виж­дал”, под­к­ре­пи го съ­пар­ти­е­цът му Сто­ян Ви­та­нов. Пре­ди то­ва той обяс­ни, че ни­то един от 19-те гра­да в Бъл­га­рия не е под­хо­дил към лик­ви­ди­ра­не на то­зи вид тран­с­порт, а до­ри кан­ди­дат­с­т­ват с ев­ро­про­ек­ти за по­доб­ря­ва­не­то му. “Въп­ро­сът не е по­ли­ти­чес­ки, а ико­но­ми­чес­ки”, ко­мен­ти­ра съ­вет­никът инж. Ста­нис­лав Раш­ков. По ду­ми­те му ико­но­ми­чес­ки е не­въз­мож­но в гра­да да бъ­де въз­с­та­но­вен тро­лей­бус­ни­ят тран­с­порт.
Раз­фа­со­ва­не­то на мре­жа­та за­поч­ва през 1991 г., ко­га­то са пре­да­де­ни за без­въз­мез­д­но пол­з­ва­не на дър­жав­на фир­ма “Ца­ре­вец” тя­го­из­п­рав­ни­те стан­ции  “ТИС 1”, “ТИС 2”, стъл­бо­ве и фун­да­мен­ти от Лет­ния те­а­тър до тел­фер­ния за­вод. През 1997 г. със за­по­вед на кме­та на “Път­ни­чес­ки пре­во­зи” е пре­да­де­на кон­так­т­на­та мре­жа от “Сис­те­ми за те­ле­об­ра­бот­ка” до То­вар­на га­ра, при­пом­ни на съ­вет­ни­ци­те инж. Ивай­ло Да­чев от от­дел “Тех­ни­чес­ка ин­ф­рас­т­рук­ту­ра” в Об­щи­на­та. По ду­ми­те му то­га­ва е пос­та­ве­но на­ча­ло­то на лик­ви­да­ци­я­та на тро­лей­бус­ния тран­с­порт, за­що­то през то­зи пе­ри­од не е ку­пе­но ни­то ед­но но­во бол­т­че или дър­жач за кон­так­т­на­та мре­жа. От 2001 г. е спря­на “ТИС 1” до па­за­ра. През 2003 г. зат­ва­рят и стан­ци­я­та в то­вар­но­то де­по. “За­ра­ди краж­би­те, нап­ре­же­ни­е­то в мре­жа­та е ос­та­ве­но. 250 000 лв. за опе­ра­то­ри­те, ко­и­то под­дър­жат то­ко­из­п­ра­ви­тел­на­та стан­ция, и още 40 000 лв. за елек­т­ро­е­нер­гия са по­хар­че­ни от 2008 г. до­се­га по не­фун­к­ци­о­ни­ра­ща­та тро­лей­бус­на мре­жа”, за­я­ви инж. Да­чев.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов