Как да спрем Facebook да използва историята на браузъра ни

Към момента телефоните с Windows, не позволяват тези опции

Вече сме писали за това как да браузвате по-сигурно в интернет. Напомняме, че този тип съвети не важат само за хората, които се притесняват дали от интернет „ще изтече“ информация за тях и предпочитанията им. Всъщност важат и за хората, на които им е писнало от досадни реклами, пише digital.bg.

 Влезли сте един път в някой сайт и след това рекламите за него не спират? Facebook се включва в тази идея за използването на хронологията на браузъра ви като по-ефективно средство за реклама.  Тук става въпрос не просто за реклами на сайтове, които сте посетили, а социалната мрежа ще се присъедини към Google и Yahoo, които ви предоставят реклами въз основа на вашите търсения в търсачките.  

 Това дали Facebook ще използва информацията от хронологията на браузъра ви остава под въпрос, но е много вероятно да я продадат на фирми, на които вие може да не искате да доверите каквато и да е информация за вас и вашите запитвания в интернет.  За щастие обаче, Марк Зукърбърг е включил и вариант за блокиране на тази опция за проследяване на търсенията.  От Digital Trends получаваме малко ръководство как да спрем Facebook да използва хронологията на браузърите ни или поне как да го затрудним в това начинание. 

 1. Влезте в основния сайт на Digital Advertising Alliance и позволете на сайта да започне сканирането на вашия браузър, за да създаде един лист от компании, които следят  хронологията на браузъра ви. Това е доверен сайт, който е продукт на асоциация от различни търговски групи, едната от които работи върху това потребителите да не виждат реклами, които не са насочени към тях и не ги интересуват. След като сайтът създаде списък на тези компании, кликнете върху  табът “Companies Customizing  Ads For Your Browsers”, който се намира точно в началото на резултатите. 

 

2. Скролирайте списъкът, подреден по азбучен ред, докато стигнете до Facebook Inc. Когато го намерите, кликнете върху чек-кутийката, за да отбележите тикче, а след това и върху бутонът „Submit your choices” в долния десен ъгъл на листа с компаниите. Като алтернативен вариант, можете да кликнете и върху чек-кутийката „Select all shown”  в началото на листа с резултатите или „Choose all companies” в неговото дъно. Можете и ръчно да „прелистите“ списъкът и да изберете кои сайтове и компании да имат достъп и кои не. 

 

3. След всичко това, пред вас ще излезе един прозорец, който ще ви информира, когато зададените опции са вече извършени. След това, можете да повторите този процес във всеки браузър, с който използвате Facebook. Ако сте избрали опцията всички сайтове от списъка да не събират информация от браузъра ви, не забравяйте да проверявате от време на време дали браузърът ви не е напрупал нови такива сайтове. 

 

Тук остава само въпросът: как да спрем Facebook да използва историята на мобилните ни браузъри?

 

I. За потребителите на iOS

1.Отидете в Settings менюто, скролирайте надолу и селектирайте General като опция. След това кликнете върху Restriction – ако имате парола, я въведете. 

 

2. След като вече сте в Restrictions панелът, кликнете на синия линк “Enable Restrictions” в горната част на страничката. Отидете в Privacy и кликнете върху Advertising опцията и изключете опцията Limit Ad Tracking в дъното на менюто.

 

II. За потребителите на Android

Влезте в Google Settings менюто. Селектирайте Ads опцията в дъното на страничката и отбележете в чек-кутийката с тикче Opt Out of Internet Based Ads. Това е всичко.

 

За съжаление, към момента телефоните с Windows операционна система, не позволяват тези опции да ограничите интернет рекламите, както при iOS и Android.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов