Избрани Новини
Туризмът страда, няма пари за реклама
24-02-2014, 20:41
Автор:Пенко Тодоров
Още по Темата:Туристическите перли-Лещен, Ковачевица и Омая
Рекламират България като туристическа дестинация в Сибир
Селата край Гърмен-малки туристически перли
Струмяни, Сандански и Петрич представиха туристическите си възможности в Израел
Тази година агенциите очакват лек ръст на пазара
До момента около 10 000 холандски туристи са се записали за почивка в България през летния сезон. Тези данни цитира Калин Драганов, член на Управителния съвет на АБТТА, в интервю за Агенция „Фокус”.
През целия сезон се очаква у нас да летуват приблизително 30 000 холандци. Като цяло обаче има спад с 15% на туристическия поток от Холандия спрямо миналата година. За сметка на това туристическите агенции наблюдават по-сериозен интерес от страна на туристи от Германия и Англия.
С водещ дял обаче остават руските туристи, което експертът отдава на големия брой имоти, собственост на руснаци у нас. "Русия вече задмина немските туристи като брой и освен това много руснаци имат собствени имоти тук в България, поради тази причина е много трудно да се отчете колко са точно туристите от Русия, но при всички случаи руснаците са много повече като бройка от немците”, обясни той.
Като цяло експертите прогнозират добър сезон с лек ръст спрямо миналата година, който все още не може да бъде изчислен.
Все пак основните трудности пред бранша остават, а най-голямата е липса на достатъчно средства на реклама. „България стои добре на картата на Европа, но трудно можем да се сравняваме с големите пазари като Испания, Франция, Италия, Турция и Гърция. Туристите, които идват в България, не са малко, но биха се увеличили доста повече, ако се повишат средствата за реклама”, каза Калин Драганов, след което обобщи: "Колкото повече реклама, толкова повече туристи”.
Липсата на средства в тази посока са основният фактор за това България да е по-предпочитана от масовите туристи и по-малко привлекателна за заможните посетители.
Друго предизвикателство, което засяга конкретно предстоящия сезон, идва от по-ранните Великденски празници тази година."Повечето курорти и хотели няма да са отворени в този период, единствено ако има някакви заявки. Туристите са основно от съседните страни, като най-големият наплив идва от Румъния, по-малко от Сърбия и Македония и много малко са туристите от Германия. Има само две немски фирми, които почват по рано програмите си."
Топ Новини