Столичното метро "настъпва" към Перник

Очакванията са автомобилният трафик в София да спадне с над 35%

Третият лъч от софийското метро   ще е от стига до подстъпите към Перник. Началната му точка пък ще е колелото на Ботевградско шосе.

Изграждането на  третия лъч трябва да се случи през следващия програмен период 2014 - 2020 г. Стойността на проекта надвишава  милиард и 400 милиона лева. Той се финансира през Оперативна програма "Транспорт".

Дължината на  третия лъч ще бъде 16 километра и половина. Той ще има с 19 метростанции, от които 10 от тях са подземни, а 9 – открити.

След колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", линията ще продължава през бул. "Владимир Вазов", където е предвидено изграждането на три метростанции и една при театър "Зад канала".

Следващата спирка ще е  Орлов мост. Там е предвидено да се изгради  връзка с първия метродиаметър, а при НДК с втората линия.

От Националния дворец на културата линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов", кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достигне Околовръстното шосе.

Последната спирка на третия лъч на метрото ще е при жп линията София-Перник и там ще бъде открита нова гара.

Очакванията са с удължаването на маршрута на метрото автомобилният трафик в София да спадне с над 35%.

Усилено се работи и по изграждането на отсечката до най-голямата аерогара у нас - летище София, която е част от разширението на първия метродиаметър.

Срокът, в който трябва да бъде завършен участъкът (с дължина от 5 км и 4 метростанции), е до април на 2015 г.

Прогнозната цена на третия  метро диаметър  е около 680 млн. евро. Това стана ясно при представянето на проекта за третия лъч на столичното метрото.

Трасето е разделено на три части - две подземни и една надземна, като началото му е от бул. "Цариградско шосе", а крайната му точка е Терминал 2 на летище София. Стойността на проекта е 136 млн. лева.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов