Лиляна Павлова: Не позволявайте друг да взема гласа ви

Мисия Варна

10-05-2013, 14:02

Автор:

Росица Пенкова

Всичко от Автора

Нека не ни управлява платен вот, призовава водачката на листата на ГЕРБ Варна

Водачът на листата с кандидат-депутати на ГЕРБ Лиляна Павлова е на 35 години, зодия "Стрелец". Лиляна Павлова е завършила  „Международни икономически отношения" в УНСС и има степен магистър по „Публична администрация и европейска интеграция" от ВСУ „Черноризец Храбър". След това завършва и следдипломна квалификация "Право" в ИСК към УНСС. От 2007г. е доктор е по икономика, автор на научни статии, монографии и преподавател. Оше 20 годишна възраст започва работа като финансов и офис мениджър по европейски проекти. От 1999 г. е експерт по финансово управление и контрол на европейските фондове, а след това  и началник отдел в дирекция „Национален фонд" в Министерството на финансите. В кабинета на Бойко Борисов  е заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството, а на 9 септември 2011 г. става първата жена министър на строителството в 131-годишната история на министерството. 

-Г-жо Павлова, политическите анализатори обикновено твърдят, че големите партии разчитат на твърд електорат и затова имат полза от по-ниска избирателна активност. Вие обаче не спряхте да призовавате хората да гласуват...

- По време на кампанията обиколихме много от селата и градовете във Варненска област. Прави впечатление, че като цяло никой друг освен нас не обикаляше толкова много из региона, да се среща с хората, да слуша и да търси решения на проблемите им. Притеснява ме тази липса на активна кампания от страна на опонентите ни, а за вота са регистрирани 45 партии и коалиции. Всичко това говори за потенциален платен вот и максимално залагане на охулването и омаскаряването на опонентите, „черен  PR“ и компроматна кампания . Това цели да демотивира хората да гласуват и пълна политическа дестабилизация на страната ни! Това ще доведе и до икономически колапс. Затова е важно всеки българин да гласува, с разум и сърце. Защото не трябва да позволяваме друг да определя съдбата ни!

От друга страна трябва да е ясно, че 90% от партиите, участващи във вота в неделя, са се регистрирали само с една цел - да достигнат 1% и да получат държаната субсидия. Техните, макар и скромни резултатите, само разпиляват вота на избирателите. Подобна е и ситуацията с десния вот, който отново ще е разединен. Във Варна традиционно вотът е десен и съм убедена, че хората тук няма и не трябва да предадат демократичните ценности и не трябва да се поддават на популистките и крайно националистически обещания. Ние имаме волята и вярвам, че ние, кандидатите от ГЕРБ сме отговорният, надежден и разумен избор на всички дясномислещи хора в града, от който винаги започват всички нови за държавата процеси.

-Какво, според Вас, трябва да се направи за излизането на Варна от кризата, в която е изпаднала?

-Много положителни неща могат да бъдат направени за Варна и ние имаме ясна визия и воля за това. Важно е да уточня, че ние поемаме конкретни ангажименти, но само такива, които можем реално да изпълним, без популистки обещания. Акцент в следващия управленски мандат на ГЕРБ е изграждането на магистрала Хемус от София до Варна. За всички варненци е ясно защо изграждането й е изключително важно. За изграждането на магистралата сме осигурили финансиране от европейските фондове в новия програмен период от 2014г.

- Магистрала „Хемус“, както и разширяването на пътя Варна-Русе, което е в ход, ще помогне и за увеличаването на товаропотока на пристанището...

-Модернизацията и преместването на пристанището, която включва и изграждането на нов дълбоководен терминал е друг наш основен ангажимент. Паралелно с това сме си поставили за цел изграждането на пасажерски терминал, на който да акостират големите круизни кораби. Това означава и повече туристи в града, не само от курортите, но и от корабите. Идеята ни е да превърнем мястото в атракционна зона за отдих и развлечения.

Освен инвестицията в Пристанище Варна – Изток, друг важен акцент е модернизирането и изграждането и на т.нар. нулево кейово място за ... товари на пристанище Варна-Запад. Това пристанище и изключително важно за предприятията и химическата индустрия в долината на Девня. Там има огромен интерес за публично-частното партньорство за неговата реализация.

- Пред Вас проблемите си поставиха и няколко професионални организации, свързани с морето.

-За успешното развитие на Варна огромно значение има състоянието на  морския бизнес и индустрия. Миналата седмица подписахме споразумение с Морския синдикат и така поехме два много важни ангажимента, с които да подкрепим моряците и техните семейства. Първият е да преминем към нулево данъчно облагане и, второ, да ги подкрепим за по-ранно пенсиониране според категорията на труд – първа и втора. Това се касае около 10 000 моряци  и техните семейства.

В рамките на срещите от предизборната ни кампания разговаряхме и с представители на корабостроителния и кораборемонтния бранш. На първо място те поставиха въпроса със създаването на специален гаранционен фонд. Целта е чрез него държавата да подкрепи развитието на бранша, включително и с т.н. “обратни гаранции”, за да може да стимулираме производството на нови плавателни съдове. Кораборемонтът и корабостроенето имат огромен потенциал в този регион. Те са и ключът към намаляване на безработицата и към по-високите доходи на варненци. 

Имах среща и с рибарите – за тях имаме също конкретни ангажименти и мерки, по които сме постигнали съгласие  Първо трябва да поправим грешката от времето на  преговорния процес при присъединяването ни към ЕС: рибарите с лодки до 7-8 метра сега се водят риболовни кораби. Това автоматично означава, че те трябва да имат много тежко оборудване, което лодката им едва ли ще издържи, ако го натоварят. Освен това те трябва да се регистрират по ДДС,  да имат касов апарат на лодката и т.н. Категорични сме, че  лодките до 8 м трябва да бъдат извадени от този регистър на корабите, така ще отпаднат и всички проблеми, които ги притесняват.

Въпреки съществуващото противопоставяне на Варна с Бургас, ние искаме да обединим интересите на Варна и Бургас и да реализираме проекта, който нарекохме ГЕРБ-Море. Нашето предложение е да дадем подкрепа за целия рибарски бранш, да развием рибарските пристанища, да направим необходимите законодателни промени за узаконяване на временните постройки на рибарите. Тук своята роля ще има и министерството на туризма и икономиката, каквото предлагаме да има отделно от енергетиката, за да подкрепим малкия и среден бизнес и целия туристическия бранш.

 

- Как виждате промяната във визията на Варна?

- Благодарение на персоналната ми ангажираност за града в последните месеци вече са осигурените 5 млн. лв. за централната градска част на Варна. А това е само началото на нашите усилия и ангажименти. От 2014г. благодарение на европейските фондове в новия програмен период ще има още такива проекти и се надявам, че новото управление на града ще успее да промени цялостната визия и облик на града.

Друг важен приоритет е инфраструктурата на Варна. Поели сме ангажимент основните булеварди на града да бъдат цялостно ремонтирани. До сега това не се е случило, защото според мен в основата стои волята и желанието на местната власт да реализират проектите, за които пари бяха осигурени. Защо не се състояха някои от проекти, или тези които бяха изпълнени не са видими за хората, отговор дължи Кирил Йорданов. Затова и ние от ГЕРБ две години по-рано оттеглихме доверието си от него. Гражданите на Варна също. Сега на 30 юни смятаме, че можем заедно да поправим тази грешка. Пари за Варна има, важното е да стигнат до предназначението си, да върнат духа на Варна.

- Колите в Морската – за или против?

- Категорично против! Недопустимо е в един европейски град, в парка му да се движат и паркират автомобили!

- Какво ще направите за малките населени места около Варна?

- В своята работа като министър и сега като кандидат за народен представител съм доказала нееднократно, че никога не съм делила градовете на малки и големи, нито кметовете и хората по тяхната политическа или етническа принадлежност. Конкретно за региона и малките населени место поехме ангажимент за изграждане на ВиК мрежа, улици, тъй като по-време на срещите ми с хората този проблем беше поставен като един от най-сериозните. На всички срещи хората искаха от нас пътища и работа. Затова ще напомня, че правителството на Бойко Борисов беше първото, което даде субсидии за развитие на птицевъдството, свиневъдството и овцевъдството. Целта ни е в следващите години средствата да бъдат увеличени.

Развитие на земеделието и подкрепа за родното производство е друг наш сериозен ангажимент. Нашата цел е да произвеждаме повече български стоки, да стимулираме потреблението на българска продукция, както и да изнасяме български плодове, зеленчуци и други хранителни продукти.

 

Какви са мерките, които ще доведат до постигането на тези цели?

ГЕРБ предвижда специални мерки за финансиране и стимулиране на млади фермери. Ще дадем шанс и на поне 2500 млади фермери, които ще получат финансиране, за да се развиват.

По същия начин, по който ще предприемем серия от мерки за малкия и среден бизнес, ще помогнем на фирмите да наемат лица до 29 години преференциално за стаж, платен от държавата. Отработените по тази схема месеци и години ще се признава за професионален опит. 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов