Дадоха Централна гара на концесия

Мисия Пловдив

06-03-2013, 13:50

Снимка:

БДЖ

Автор:

Plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Инвеститорът трябва да вложи 11,2 млн. лв.

Правителството в оставка определи след провеждането на открита процедура ДЗЗД "Железопътна гара – Пловдив" за концесионер на Централна ж.п. гара в Пловдив.

Офертата на обединението и обвързващото предложение към нея отговарят на изискванията на Закона за концесиите, Правилника за прилагането му и на посочените в документацията за участие критерии, съобщиха от правителствената информационна служба.

Цел на концесионирането на обекта е обезпечаването на достатъчни по размер свежи инвестиции от страна на частния сектор, с възможност за дългосрочно развитие на гарата по европейските и международни норми и стандарти за подобен род обекти – въвеждане на нови технологии и ноу хау в управленския подход на ж.п. гарите.

В тази връзка целесъобразността и законосъобразността на концесията са обосновани с привличането на финансово стабилен инвеститор, който да поеме изцяло прехвърлените му от държавата рискове, свързани със строителството, експлоатацията, поддръжката и управлението на Централна железопътна гара Пловдив, вкл. реставриране и консервиране на приемното здание на гарата, пазарния и екологичния риск при осъществяване на стопанските дейности и предоставяне на услуга от обществен интерес, както и рисковете по възстановяването на обекта в случай на настъпило форсмажорно събитие.

Концесионерът ще изпълнява дейности за благоустройство, хигиена и обществен ред, охрана и безопасност, информационно обслужване и др. Гаровия комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги. Ще се акумулират необходимите инвестиции както за модернизация и разширение на съществуващия сграден фонд, прилежащата инфраструктура и прилежащите съоръжения, така и изграждането на нови подобекти, в центъра на които естествено да се вписва приемното здание на ж.п. гарата като паметник на културно-историческото наследство.

Инвестициите, които обединението ще направи за срока на концесията, са в размер на 11,2 млн. лв. без ДДС, като за първите четири години вложенията трябва да са 9 850 000 лв. Размерът на годишните концесионни плащания е съставен от две части – фиксирана и променлива.

През първите четири години фиксираната част е 290 000 лв. годишно. След този срок тя става 412 000 лв., като на всеки три години ще се индексира с общия инфлационен индекс на страната по данни на НСИ с натрупване за периода. Променливата част е в размер на 16 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1 812 000 лв. Върху сумите на концесионните плащания се дължи ДДС.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов