Facebook, Google+ и другите социални мрежи ревизират линкове заради Chanel

Новините

01-12-2011, 22:50

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Компанията за луксозни стоки Chanel е създала цял екип от служители, които имат за задача да търсят из мрежата сайтове, които продават фалшиви стоки и използват неправомерно чужди търговски марки.

Американски съдия нареди на Google, Yahoo, Twitter, Google+ и Facebook да премахнат линковете към сайтове, които продават незаконни стоки.

Решението на съда е провокирано от иск на производителя на луксозни стоки Chanel, който е намерил ментета на свои стоки в 600 интернет сайта, съобщава kaldata.com. Много от експертите са останали изненадани от решението на съдията в щата Невада.

Установено е, че домейните на въпросните 600 сайта, които продават ментета се управляват от хостинг компанията GoDaddy. Фирмата се грижи за общо 45 милиона домейн имена, които принадлежат на нейните клиенти. Съдията е наредил на GoDaddy да блокира достъпа до сайтовете, които се намират на домейните, търгуващи с незаконни стоки.

Компанията за луксозни стоки Chanel е създала цял екип от служители, които имат за задача да търсят из мрежата сайтове, които продават фалшиви стоки и използват неправомерно чужди търговски марки.

Някои специалисти поставиха под въпрос юрисдикцията на съда в Невада, когато става въпрос за домейни, които не са регистрирани на територията на САЩ.

От Google не са коментирали случая, тъй като все още не са получили официално нареждане от съда.

По-рано през годината L'Oreal заведе дело срещу eBay, при което обвини аукционния сайт, че активно помага на търговци, които продават фалшиви продукти. През лятото европейски съд реши, че eBay трябва да има по-активна роля при защитата на купувачите от ментета.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов