Избрани Новини
Приключи третият Gabrovo Innovation Camp
Сребърен телефон, фестивал и арт бутилка за минерална вода бяха част от предложенията
С конкретни продукти и интересни предложения, данни и методологии приключи третият поред Gabrovo Innovation Camp. Той беше закрит с презентации на различните групи, в които те разказаха за своите предложения, пътя, по който са стигнали до тях, проучванията, които са направили, за да подкрепят тезите си.
Групата „Сребърна икономика“ излезе с идеята за платформа „Сребърно Габрово“ и сребърен телефон, които да подпомогнат развитието на хората след пенсионирането им и да не ги изключват от социалния живот и пазара на труда. Според данните им, 39 000 са заетите хора в момента в област Габрово, като след десет години 16 400 души ще излязат от икономиката, докато в нея ще се влее едва половината от това число.
„Бизнес и социални иновации“ създадоха проект - концепция за игра и фестивал, които да създадат комуникация между най-различни страни и да доведат до по-висока заетост.
Групата „Зелени иновации“ излезе с цели три продукта – арт бутилка за минерална вода за многократна употреба, която да намали пластмасата в ежедневието ни и едновременно с това, с използването й, човек да получава различни бонуси, като намаления за билети за културни събития; система за градски транспорт, включващ екологични малки електробуси, които да работят денонощно, и умна кофа.
„Образование на бъдещето“ се обединиха около фокусирането и изваждането на индивидуалните способности и таланти на всяко дете, чрез ментори – професионалисти в различни области. pro100!
„Младите хора в социалните иновации“ представиха ателие за идеи с два проекта с училище за Капоейра и ММО – Мини Младежка Община с платформа за предизвикателства.
„Градски брандинг и градска среда“ показаха интересни асоциации, силни и слаби страни и насоки за бъдещата работа по градския брандинг на Габрово. Весел зелен град, в който чуваш реката и камбаните и мирише на гора, с най-разпознаваеми личности Кристо и Криско. Това показа анкетата на групата, която целеше да покаже първите асоциации на хората за Габрово. Думите, които го описват, пък са амбиция, изобретателност, креативност, природен, традиция, предприемчивост.
Специален гост на финалното събитие беше Марку Маркула, първи вицепрезидент на Европейския комитет на регионите.
А кметът на града Таня Христова насрочи следващия камп - юли 2019!
Топ Новини