Избрани Новини
Великотърновски студенти представят България в международно състезание
27-10-2016, 15:07
Снимка:velikotarnovo.utre
Автор:Мария Христова
За име на своята кампания младежите избират слогана „# Хейтър под прикритие”
15 младежи от студентски клуб „Европа” към ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий” са поканени от Държавния департамент на САЩ да участват в ежегодния конкурс Peer to Peer: Challenging extremism, съобщава Общинско радио Велико Търново. 50 университета от цял свят ще премерят сили в 10-тото издание на състезанието този декември, от тях три отбора ще бъдат избрани да представят и защитят проектите си пред комисия от департамента във Вашингтон.
Конкурсът цели да събуди активна полемика срещу нарастващия екстремизъм в интернет пространството и проблема с речта на омразата, информира Димитрин Николов от студентския клуб. За име на своята кампания младежите избират слогана „ # Хейтър под прикритие”. До този момент великотърновските възпитаници са провели щателно изследване на терен, което е основно изискване в първия етап на проекта. На 7-ми ноември ще стартира социална кампания в училищата и интернет мрежите, финансирана с близо 2500 долара, предоставени от американското правителство.
За по-малко от месец младежите трябва да организират редица информационни събития и дебати, в рамките на които да се повиши осведомеността сред обществото за вредата от феномена „реч на омразата” . Основният фокус ще бъде поставен върху възрастовата група между 15 и 25 години, като най-рискова по отношение на проблема, информира Румен Василев от студентски клуб „Европа”. В срещите си с учениците студентите ще акцентират на четири проявления на агресията - на пътя, в училище, етническата омраза и кибер-тормоза. Младежите се позоваха на данни от национално изследване, според което 56 % от българите са ставали свидетели на омразна реч, притеснителна констатация е че расте процентът на одобрението към подобни прояви. В статистиката, обаче по обективни причини не може да бъде включен реалния брой жертви на така нареченото „кибер хейтърство”.
На първа инстанция великотърновските младежи са получили висока оценка и американските си наставници по проекта, с което реално им е даден и кард-бланш за неговата реализация. Американският специалист по социални инструменти в интернет пространството проф. д-р Пол Сийгъл е провел семинар с участниците, по време на който ги е запознал със съвременните методи, използвани за масово популяризиране на обществени кампании. В конкурсната част старопрестолните възпитаници ще бъдат оценявани по два фактора – „измерване съпричастността на населението към кампанията”, която ще се извърши чрез Google инструментите за отчитане на резултати и „устойчивост на идеята във времето”. Вторият критерий е с по-свободни граници и в него авторите на проекта имат шанс да засвидетелстват своята собствена иновативност. Презентациите на кампанията „Хейтър под прикритие” ще завършат официално на 9 декември тази година, след което следва оценяване за избора на трите отбора финалисти.
Топ Новини