Дупките по булевардите минават на абонамент

Всеки месец проверяват шосетата, налагат солени глоби

Дупките и знаците по големите булеварди в столицата ще минат на годишен абонамент за поддръжка от следващата година. „За обществената поръчка са кандидатствали 13 фирми”, каза вчера зам.-кметът по транспорта Любомир Христов по време на представянето на проектобюджета за 2015 г., пише Монитор.
София ще бъде разделена на шест зони, а фирмите ще се грижат за уличната мрежа за срок от 4 години. Те ще имат ангажимент да кърпят зейналите ями и да пренареждат тротоарите, като освен това ще се
грижат за знаците, шахтите и маркировката
по шосета. Компаниите, които спечелят, ще трябва да налагат контрол върху ремонтите и ще отговарят за състоянието на мостове, пасарелки, водостоци и пешеходни подлези.
Фирмите ще имат 6-месечен гратисен период да приведат улиците на определеното ниво за поддръжка, каза още Христов. Целта е фирмата, която спечели, да разполага с определен годишен бюджет, за да поддържа изцяло пътната мрежа в добро състояние. Тя сама ще преценява каква технология да използва, за да изпълнява ремонтите.
Всеки месец ще се проверява дали фирмите вършат работата си и ще се гледа за нови ями или липсващи знаци. При неизпълнение на някоя задача ще се налагат и солени глоби. Така, ако някоя фирма си позволи по шосето да има неизпълнени от 1 до 3 критерия, общината ще й
плати само половината сума
за месеца. Ако неизпълнението показателите е от 3 до 10, то компанията ще се прости със 70% от бюджета си за съответния булевард. „В случай, че 25% от улиците в зоната не покриват изискванията, на фирмата ще й бъде платено само половината от възнаграждението. При такива три нарушения автоматично ще се прекратява договорът на компанията”, обясни Христов. Ако някой самоволно разкопае улица или открадне знак, фирмата ще трябва да го поправи. „След това те могат да си търсят парите по съдебен път от лицето”, обясни Христов.
Идеята е фирмите сами да бъдат стимулирани да използват качествени материали.
Шосетата, които са в гаранция след извършен основен ремонт, пък ще бъдат поддържани от изпълнителя само за дефекти, причинени от кражби и вандализъм.
Второкласните и третокласните улици обаче ще продължат да се реконструират по стария начин, а причината е, че общината не разполага с огромен бюджет, който да стигне за въвеждането на абонамента за всички пътища.
За кърпенето на дупки кметството и догодина ще задели около 24 млн. лв.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов