Летните дъждове отвориха 6000 кв. м дупки по улиците

Мисия Варна

26-07-2010, 12:27

Снимка:

СНИМКИ: ВИОЛЕТА РУСКОВА

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Нови дупки с обща площ около 6000 квадратни метра са зейнали по варненските улици заради обилните летни дъждове.

В момента от общината проучват в гаранция ли са повредените участъци. Тоест дали са поддали кръпки, правени през последната година, или дупките са нови. Гаранцията за кърпеж е 12 месеца, а за изцяло нова улица или участък от нея – 3 години. Ако се окаже, че въпросните 6 хиляди квадрата не са в гаранция, от бюджета ще трябва да бъдат платени около 350 хиляди  лева, сочат изчисленията на общинската дирекция по инженерна инфраструктура.

{gallery}Story/2010-07-26-asfalt{/gallery}
Междувременно беше даден старт на асфалтирането чрез новата технология „Атлас“, която е модерна и по-евтина. По нея пробно ще бъде изцяло ремонтирана отсечка по ул. „Москов“ между улиците „Девня“ и „Кольо Фичето“. Става въпрос за около 240 метра с по две ленти и в двете посоки. Участъкът трябва да е готов за 15 август – деня на Варна. Тогава е насрочена и церемонията по официалното откриване на ул. „Девня“.

С технологията „Атлас“ първо се изкъртва старата пътна настилка на дълбочина до половин метър. Всичко извадено се смила, смесва се със специални химикали и отново се полага на пътя. Следва валиране и асфалтиране. Новата технология спестява 40 % от разходите, които се правят сега, а гаранцията на новоизградените пътни участъци е 10 години, а не само 3. Всъщност „Атлас“ само подготвя терена за асфалтиране, но превръща настилката в много по-устойчива. Според уверенията не би трябвало да има проблеми дори и при температура от минус 20 градуса.

Технология „Атлас“ е подходяща за изграждането на цели пътни участъци, но не и за кърпене на улици. Според Христо Фурчев от „Инжстрой“, най-доброто й приложение е за междуградски пътища. В момента по улица „Москов“ работи софийската фирма „Балкан Атлас“, а след като тя подготви терена „Инжстрой“ ще минат да асфалтират“. Благодарение на средствата, които ще бъдат спестени от експеримента с новата технология, пътният участък ще бъде доста по-широк от предвиденото.

 





Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов